Een online jobdag is de ideale gelegenheid om punten te scoren bij talent. Want voor uw kandidaten zijn er niets dan voordelen:
- veiliger
iedereen kan met een gerust hart thuis blijven
- toegankelijker
geen reiskosten of verloren tijd
- altijd relevant
daar zorgt de targeting van uw online campagne voor
Maar ook u profiteert. Een digitaal HR-event is eenvoudig te organiseren, helpt u opvallen en verbetert uw candidate experience. En daar stopt het niet.
Volg onze 5 stappen en u weet meteen wat zeggen aan het virtuele koffieapparaat.
1. Vlieg eens met ‘n drone door uw kantoor
De allerbeste manier om een firma te leren kennen? Een bedrijfsbezoek. Dat bewees een studie van LinkedIn al in 2017.
Gelukkig kunt u met 360° (video)beelden kandidaten al een eerste blik op hun toekomstige werkplek geven: “Daar rechts zit HR. Als je naar links scrolt zie je IT. En als je nog wat verder gaat, kom je Dave tegen. Hi Dave!”
2. Maak tijd voor een praatje
Geef uw bezoekers de kans om kennis te maken met enkele collega’s. Dat kan via testimonial video’s, maar ook telefonisch of met een chatbot. Nog leuker? Een live gesprek via Zoom, Skype of Facetime. Zo ontmoeten kandidaten hun toekomstige collega’s meteen in ‘t echt.
“Niet iedereen durft op een klassieke beurs vragen te stellen. Een virtuele jobdag verlaagt de drempel gevoelig.” – Florence Cornélis, Recruitment Manager bij BDO
3. Toon uw ware gezicht
Heeft u de aandacht van potentiële sollicitanten? Het ideale moment om uw kick-ass employer brand uit te spelen en u als een waardegedreven organisatie te positioneren.
Onthoud: uw bezoekers moeten uw employer brand voelen doorheen de hele jobdag. Een visietekst over innovatie is niet genoeg – u moet ook effectief durven innoveren doorheen de hele talent experience.
4. Smeed het ijzer als het heet is
Geef uw bezoekers de kans om eenvoudig te solliciteren. De sollicitatieflow op uw online jobdag zou er zo kunnen uitzien:
- Beantwoord enkele simpele vragen
- Vul je algemene gegevens in
- Upload je CV
- Ga een videogesprek aan met een recruiter (Daarvoor kunt u tools als Cammio of Recruitee gebruiken.)
5. Maak er een onvergetelijke dag van
Op het einde van elke jobdag krijgen uw bezoekers een presentje, toch? Dat hoeft online niet anders te zijn! Vraag het adres van uw kandidaten en stuur ze een souvenir op.
Oneindig veel tools voor virtuele events. Eén partner die uw employer brand online laat leven.
|